طراحی لوگو


» تمامی کالاها و خدمات این فروشگاه ، حسب مورد دارای مجوزهای لازم از مراجع مربوطه میباشند و فعالیتهای این سایت تابع قوانین و مقررات جمهوری اسلامی ایران است .
حل نمودن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس سجاد قیاسوند 1397/08/14 دسته بندی : عمومی 1

حل نمودن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

تعداد صفحات : 28 صفحه
قیمت: 2500 تومان
مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

حل نمودن مشکلات رفتاری در سرویس مدارس

تعداد صفحات : 28 صفحه
قیمت: 2500 تومان
مدل: PDF & Word (فایل بصورت ورد قابل ویرایش)

مختصری از متن اقدام پژوهی :


فهرست مطالب
مقدمه
توصیف وضع موجود و تبیین مسئله
گردآوری اطلاعات (شواهد 1)
تجزیه و تحلیل و تفسیر داده ها
انتخاب راه حل موقت
اجرای طرح جدید و نظارت بر آن
گردآوری اطلاعات (شواهد 2)
ارزیابی تاثیر اجرای طرح و تعیین اعتبار
اعتبار سنجی
تجدید نظرها و تصمیم نهایی
منابع

 



 

 

مقدمه

توسعه هر کشور در گرو به کار گیری صحیح عوامل مؤثر در آن است. سیاست گذاران و برنامه ریزان باید ضمن شناخت این عوامل آن را به شکل بهینه مورد استفاده قرار دهند تا بیشترین بازدهی و نتیجه را عاید جامعه نماید، از این رو سرمایه انسانی به عنوان یکی از عوامل اصلی و مؤثر نقش بسزایی در روند توسعه ایفا می­کند. سرمایه انسانی عبارت است از مجموعه دانش، توانایی و مهارت های افراد یک جامعه که البته اگر سرمایه به درستی به کار گرفته شود می تواند منشا اثر باشد.
دانش آموزان نه تنها به عنوان مهمترین و پویا ترین افراد جامعه و منابع انسانی آینده هستند بلکه اهرم مؤثری در پیشبرد اهداف توسعه اقتصادی و اجتماعی به شمار می آیند. تجهیز این منبع مهم و به کارگیری صحیح و مطلوب آنها نیل به اهداف توسعه را آسان می نماید.
توجه به ابعاد روانی – اجتماعی انسان ها نه تنها زمینه مساعدی برای شکوفایی استعدادها را فراهم می سازد بلکه در بهبود سلامتی عمومی نیز مؤثر خواهد بود. از سوی دیگر یکی از عناصر عمده ای که در آموزش کودکان و نوجوانان مطرح است ایجاد شرایط مساعد است که بتوانند به معنی و مفهوم وقت و ارزش آن پی ببرند و از اوقات خود بهترین استفاده را ببرند.
لذا بر آن شدم تا با انجام این طرح هر چه بیشتر در تحقق اهداف آموزش و پرورش سهمی داشته باشم. لذا با این هدف که چگونه می توان آموزشی سیار و غیر مستقیم در مسیر ایاب و ذهاب دانش آموزان ارائه داد تا آن ها را استفاده بهینه از زمان داشته باشند دست به کار شدم. راههایی را اجرا نمود تا با ارائه آن ها هر چه بیشتر در موفقیت نظام آموزشی کوشا باشم.

توصیف وضع موجود و تبیین مسئله:

من مدیر دبستان دکتر حسابی، یکی از مدارس فرهنگیان ناحیه 2 شیراز می باشم. هفده سال سابقه خدمت دارم و دارای مدرک کارشناسی مدیریت آموزشی می­باشم. مدرسه ی ما یکی از مدارس پرجمعیت ناحیه می­باشد. حدوداً 510 دانش آموز در این مدرسه تحصیل می­کنند و دانش آموزان با قرعه کشی در پایه اول وارد این مدرسه می شوند و چون ثبت نام براساس طرح آدرس نیست به همین دلیل اکثریت دانش آموزان از سرویس استفاده می کنند و تقریبا از تمام نقاط شهر ورودی داریم.
ما در نوبت دختران هستیم و شیفت مخالف ما پسران هستند. مدرسه ما در خیابانی پر رفت و آمد قرار گرفته است و قرار داشتن دو مدرسه دیگر و چندین اداره در این خیابان، باعث ترافیک و شلوغی و ازدحام زیادی گردیده است.
غروب یکی از روزهای پاییزی، مردی چهار شانه، بلند قامت، با دست های زمخت و پینه بسته و صورتی سبزه، با پوستی چغر و مردانه، در حالی که از چشمهایش غم به وسعت همه ی زندگیش می بارید به دیدنم آمد.

  • سلام خانم مدیر، ببخشید مزاحم شدم، می خواستم با شما صحبت کنم.
  • بفرمایید.
  • حقیقتش را بخواهید خیلی دل دل کردم تا خودم را راضی کنم که به خاطر سرویس مدرسه به دیدنتان بیایم، مرد این را گفت و در حالی که هنوز هم مضطرب به نظر می رسید پشت به صندلی داد، نگاهش را خیره نگه داشت.
  • چرا دل دل می کنید؟
  • مرد نگاهی به دور و بر انداخت و گفت: در سرویس دختر من مسائلی است که سخت روحیه ی او را خراب نموده است و از لحظه ای که دانش آموزان سوار ماشین می شوند با هم درگیرند و جر و بحث دارند؛ من مستخدم یکی از مدارس هستم بچه ها شغل مرا به رخ دخترم می کشند و جر و بحث از این مسئله شروع می شود. مرد تمام درد دل خود را گفت و عاجزانه از من خواست که مشکلش را حل نمایم و سپس از دفتر دبستان خارج شد.

من که سخت متاثر شده بودم به این  فکر افتادم که چگونه از فرصتی که دانش آموزان در سرویس دارند بهترین استفاده را بکنیم؟ چگونه می توانم از اتلاف وقت دانش آموزان جلوگیری نمایم؟ چگونه می توانم مسیر راه را برای بچه ها هدفمند سازم؟ چگونه می توانم ارزش عمر آنان را برایشان تفهیم نمایم و از بیهودگی آن جلوگیری نمایم؟
طبق برآوردی که داشتم بعضی از دانش آموزان حدود یک الی یک و نیم ساعت در راه بودند و در واقع رفت و برگشت آنان در روز، دو الی سه ساعت طول می کشید.
با معاون مدرسه و چند تن از همکاران وارد گفت و گو شدم آنان نیز گفتند: «چندین سال است که بچه­های خودمان هم با این مسئله روبرو هستند و عمرشان به بطالت می گذرد نکات منفی زیادی از یکدیگر می آموزند که قابل جبران نیست. زیرا بچه ها از همسالان خود حرف شنوی زیادی دارند.»
یکی از همکاران دیگر نیز بسیار اظهار نگرانی می کرد و بیان می داشت که: «اگر بتوان به دنبال راه حلی گشت و این موضوع را هدفمند نمود کار بزرگی انجام شده است زیرا در بسیاری از مدارسی که تا کنون بوده ام همین مشکلات را داشته اند.»
بر این اساس به دنبال اطلاعات دقیق تری که مرا به حل مساله معطوف کند رفتم.


 


تعداد بازدید : 1132
خرید و دانلود | 3,000 تومان
گزارش تخلف به پلیس سایت
مطالب مرتبط

9